Ofte stillede spørgsmål

Se allerede stillede spørgsmål herunder, eller skriv til os.

Ja, det kan I. Det er nemlig helt almindelig mad I skal spise. Dog er der visse ting der skal laves lidt anderledes end man måske er vant til. F.eks. kan man spise pizza, burger, boller i karry, wok retter osv. bare lavet så det passer til en sund livsstil. Udover det, er der et hav af muligheder som at grille, stege, koge diverse kød og fisk, samt forskellige salater og grøntsager. Der er mulighed for stor variation, du skal blot se muligheder frem for begrænsninger 🙂 og det skal vi selvfølgelig nok hjælpe dig med.

Det er en af de mest stillede spørgsmål vi får. Det er meget individuelt, da det kommer an på hvor meget du skal tabe dig, om du har sygdomme som kan påvirke kroppens stofskifte, om hvor meget energi du ligger i din træning, om du er mand eller kvinde og sidst men ikke mindst, om du holder din kostplan. Vi har en masse klienter som har tabt 15-20 kg. på 12 uger, og nogen taber 10 kg. Igen, mange ting spiller ind, men ens for alle er mere energi, glæde og overskud.

Ca. halvdelen af vores klienter forsætter. Det gør man ved at købe en måned ad gangen, og det kan man gøre så længe man ønsker det. Nogen har været her i 6 måneder og andre op til 6 år. Det koster  499,- pr. md. at fortsætte hos os.

Både ja og nej. Alt med måde plejer vi at sige.  Man burde ikke drikke til hverdag hvis man ønsker resultater og man kommer heller ikke langt, hvis man går i byen hver weekend. Men skal man til bryllup, fødselsdag, fejre nytår eller deltage i en julefrokost, så skal man da selvfølgelig have lov til at slå sig løs. Dette er nemlig ikke en slankekur, men en livsstilsændring.

Det afhænger af hvor meget tid du har, hvad dit ønske og mål er og hvad dit udgangspunkt er.  Har du f.eks. ikke trænet før, anbefaler vi 3 gange om ugen. Det kan man så langsomt øge, hvis du selvfølgelig ønsker det. Kommer du med et ønske om at stille op til fitness konkurrencer, eller bare ønsker at give den gas, så siger vi 5 gange om ugen. Alt i alt, kommer det an på dig og hvad du vil. Du skal selvfølgelig være realistisk, hvilket vil sige, at din indsats skal passe overens med dit ønskede mål.

Når man skal på ferie taler vi med folk inden. Giver dem gode råd til hvordan ferie og livsstilsændring hænger sammen. For alle har behov for ferie og det der hører sig til. Der er plads til gode bøffer, lidt vin, is og andet godt. Man kan f.eks. skifte sine chips ud med saftig vandmelon når man er sydpå, nyde en masse gode salater, grillet fisk, kylling osv.  Vi plejer at sige, gå efter rigtig mad frem for friture og andet junk. Det hele handler om balance, og så kan man jo gå en masse ture på stranden 🙂

Du gør lige som du plejer. Nyd den gode julemad sammen med familien. Det er ikke mellem jul og nytår man bliver tyk, det er mellem nytår og jul.  Vi plejer at sige, at december ikke ensbetydende med, at man skal spise julemad hver dag som småkager, konfekt, sovs og kartofler. Det holder man til juleaften og den ene cheat-dag man har i ugen. Den har man nemlig igennem hele forløbet. Det er en dag hvor man kan komme lidt ekstra godt på bordet.  Nogle vil så sige ”er det en livsstilsændring hvis man nægter sig selv noget til hverdag?”  Det er dér det er vigtigt at se muligheder frem for begrænsninger. Din mad til hverdag kan være super lækker og indbydende, hvis du bare gider. Jeg får endda en lækker is hver dag hele sommeren igennem… Uden kcal! 🙂

Helt almindelig mad, som du kan købe i alle almindelige fødevare butikker. Kylling, tun, skaldyr, oksekød, kalkun, æg, alle slags grøntsager og salater, lidt frugt, nødder, olier, ris, bulgur, kartofler osv.  Helt almindelig mad. Kostplanen bliver lavet efter om du har fødevare allergi, om du er vegetar, mand eller kvinde, om du skal tabe dig eller tage på, hvor aktiv du er, osv.  Vi ønsker dog, at begrænse folks indtag af forarbejdet fødevarer, da vi tror på at det er vejen frem til en sundere krop.

Hvor mange gange dagligt skal jeg spise?

Det afhænger lidt af din døgnrytme. Hvor mange vågne timer du har. Ofte er det 4-6 måltider om dagen, så man spiser med ca. 3 timers interval.

Fandt du ikke hvad du søgte? Skriv til os

* skal udfyldes